Kacwin - dzień piąty

Niedziela, 22 lipca 2012 | dodano: 29.07.2012

Rano wyruszyłam w kierunku Osturni, popatrzeć jak stamtąd wyglądają Tatry, zwiedzić tamtejszy skansen... Niestety widok błotnistej drogi mnie zniechęcił. Po wczorajszej kąpieli błotnej mam dość tutejszej gliny. Może ona jest dobra w tradycyjnym budownictwie, ale dla roweru to wróg.

W Kacwinie można obejrzeć stare spichlerze tzw sypańce.

Były one budowane z bali drewnianych oblepionych gliną.

Jeszcze jeden spichlerz. Szkoda, że zarzucono tę technologię, mniej gliny byłoby na szlakach :(

Zamiast na Słowację pojechałam przez Niedzicę, Falsztyn, Frydman do rezerwatu "Przełom Białki".

Stamtąd do skansenu "Zagroda Karkoszów" w Czarnej Górze. Niestety- czynny do 14.

W Trybszu chciałam obejrzeć szeroko rozreklamowany wielkimi tablicami w najlepszych miejscach w całej okolicy Kościół św. Elżbiety Węgierskiej.

Kościół świeżo remontowany, zamknięty na cztery spusty. Po co więc tak kosztowna akcja reklamowa?

Nieco dalej ciekawie dekorowany drewniany budynek.

Na koniec dnia, jak zwykle, ciepły posiłek w Karczmie Hajduk pod zamkiem niedzickim. Można by sądzić, że dzień nie był zbyt udany: tu zamknięte, tam błoto, brak słońca, jednak nie- przełom Białki piękny, choć nie udało mi się ukazać tego na zdjęciach, jazda bardzo przyjemna, w drodze powrotnej mogłam zapomnieć o pedałowaniu i widoki ładne po drodze, chociaż niebo szare.

| 21:12 poniedziałek, 30 lipca 2012 | linkuj Bardzo ciekawe i ładne te spichlerze. Zdobiony dom też bardzo mi się podoba.
| 14:04 poniedziałek, 30 lipca 2012 | linkuj Ta nieszczęsna zagroda chyba zawsze jest zamknięta:(
My też mieliśmy do niej pecha:(
| 20:29 niedziela, 29 lipca 2012 | linkuj Mam pomysł na inną metę, równie atrakcyjną :)
| 16:23 niedziela, 29 lipca 2012 | linkuj Świetnie obrałaś metę na tygodniowy wypad. Z jednego miejsca tyle codziennych atrakcji.

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa ruchy