Niezwykły świat rosiczek

Niedziela, 23 września 2012 | dodano: 24.09.2012

Dziś wybrałam się do Kamyka, gdzie rozpoczynała się wycieczka z LGD "Zielony Wierzchołek Śląska". Organizatorzy po raz kolejny dowiedli, że potrafią pokazać coś nowego nawet tym osobom, które jeżdżą od lat i dobrze znają okolice Częstochowy.

Dla mnie czymś nowym było śródleśne uroczysko z grupą stawów hodowlanych.

W parku przyklasztornym w Kopcu co prawda byłam nie raz. Tym razem jednak jeden z księży salezjanów opowiadał nam o historii tego miejsca.

Teraz dopiero zrozumiałam ciekawe ukształtowanie terenu- otóż kiedyś był tu zamek z fosą, z wałami obronnymi...

Jednak największe wrażenie wywarło na mnie torfowisko w Dolinie Kocinki, gdzie po raz pierwszy w życiu mogłam obejrzeć rosiczki w naturalnych warunkach. Egzemplarze, które tam dostrzegłam były bardzo drobniutkie lecz o fascynującej urodzie.

Nie wiem, czy ta roślinka jest stulona, gdyż złapała owada, czy może po prostu więdnie z nastaniem jesieni. Będę tu zaglądała częściej.

Jest tu wygodny pomost, owady nie dokuczają zbytnio, nawet udało mi się skosztować trochę żurawin :)

Na koniec trafiliśmy na Folwark Consonni gdzie gospodarz uraczył nas interesującą opowieścią o swojej firmie i idei slow food oraz pysznym posiłkiem. W tym miejscu warto dodać, że było nas ponad sto osób :)

angelino
| 05:31 poniedziałek, 1 października 2012 | linkuj rewelka trasa, wpisuję do notatnika wycieczkowego.
koperka
| 20:37 niedziela, 30 września 2012 | linkuj Rosiczki fantastyczne!
Grzesiek | 16:51 czwartek, 27 września 2012 | linkuj O kawusi nic nie będzie?!
robd
| 21:15 wtorek, 25 września 2012 | linkuj Kurcze, mam tez niedaleko rezerwat Rotuz z rosiczkami i nie mam się tam kiedy wybrać ;(
Twoje piękne fotki chyba mnie zachęcą.
| 09:25 wtorek, 25 września 2012 | linkuj Piękności z tych rosiczek. Niezła gromadka Was jechała - musicie być bardzo zorganizowani ;)
Im częściej czytam Twoje wpisy, tym bardziej żałuje, że u nas nie są organizowane takie wypady rowerowe, podczas których można tyle ciekawych rzeczy się dowiedzieć.

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa omyod