Siemankowice

Niedziela, 7 kwietnia 2013 | dodano: 07.04.2013

Tu stacja Chorzew Siemkowice, tu stacja Chorzew Siemkowice - te słowa gdzieś, kiedyś wryły mi się w pamięć. Przy jakiej to okazji- nie pamiętam.
Głównym celem dzisiejszego wyjazdu był dwór obronny w Siemkowicach, przy okazji odwiedziliśmy dwie zaniedbane stacyjki.

Jedną w pobliżu Miedźna.

Drugą w Chorzewie.

Jeszcze zanim dotarliśmy do Siemkowic spotkałam wiosnę. Choć na polach wciąż śnieg zalega w przydrożnych rowach spod śniegu wychodzą podbiały.

Oto już cel naszej wycieczki.

Dwór obronny w Siemkowicach pochodzi z XVI/XVII wieku.

Budowla dość prosta, kilkukrotnie przebudowywana otoczona jest fosą.

W pobliżu znajdują się też stawy hodowlane. I to właśnie woda przydaje uroku temu miejscu.

| 12:42 poniedziałek, 15 kwietnia 2013 | linkuj Jak miło ujrzeć żółty kolor i w dodatku jeszcze żywy :), bieli już mamy dość. Pozdrawiam.
| 19:49 poniedziałek, 8 kwietnia 2013 | linkuj Rzeczywiście, bardzo możliwe, że to moje wspomnienie wiąże się z wyjazdami nad morze :)
michuss
| 07:48 poniedziałek, 8 kwietnia 2013 | linkuj Chorzew Siemkowice wprawdzie czasy świetności ma już za sobą, ale swego czasu była to węzłowa stacja (od magistrali Śląsk - porty odchodziła tu odnoga do Częstochowy; obie linie wybudowane w dwudziestoleciu międzywojennym) z postojami pociągów pospiesznych. :)
EdytKa
| 21:56 niedziela, 7 kwietnia 2013 | linkuj Skoro są już mleczyki to znaczy, że wiosna nadchodzi :)
| 20:46 niedziela, 7 kwietnia 2013 | linkuj Poszalałaś wiosennie z tymi kilometrami, piękna setka :-)
Kill
| 19:50 niedziela, 7 kwietnia 2013 | linkuj Mnie to zapowiadanie kojarzy się z wakacyjnymi wyjazdami pociągiem nad morze ehh miłe :)
| 19:36 niedziela, 7 kwietnia 2013 | linkuj Też się ucieszyłam :)
Abovo
| 19:17 niedziela, 7 kwietnia 2013 | linkuj Oooo... kwiatuszek:-) Jaki miły widok:-)

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa dmree