Sopran, tenor, bas

Niedziela, 24 marca 2013 | dodano: 24.03.2013

Jan Reszke był tenorem, ponoć jego sławie nie dorównał ani Caruso ani Kiepura. Jego siostra Józefina- sopran koloraturowy, brat Edward- bas, rodzice również wybitnie utalentowani, do tego bogaci. Ta niezwykła rodzina związała swoje losy z okolicami Częstochowy. Ich ślady można odnaleźć w Borownie, Garnku, Kłobukowicach, Skrzydlowie... Wybraliśmy się z Krzyśkiem do Skrzydlowa

Znajduje się tutaj dwór Reszków. Teraz mieści się w nim dyrekcja stadniny.
Stworzenie tej stadniny to również zasługa któregoś z Reszków, Jana - o ile się nie mylę.

W parku na sztucznej wyspie zachowała się mała, charakterystyczna kapliczka na planie ośmiokąta.

Jednak najbardziej spodobał mi się stary, drewniany dworek myśliwski.

Kiedyś musiał być uroczy. Oczami wyobraźni widzę, jak zajeżdżają tu sanie...

Jakie ładne te detale.

Do Skrzydlowa jechaliśmy przez Mstów. Zimny wiatr wiejący w twarz, śnieg, lód - nie wyglądało to na wiosnę, jednak słońce, którego tak niewiele było tej zimy cieszyło oczy. Słońce, no i niebo, wreszcie w kolorze błękitu a nie brudnej szmaty.

| 12:14 piątek, 29 marca 2013 | linkuj angelino- koniecznie musimy w tym roku spotkać się na Jurze! Oby tylko zdrowie pozwoliło. Mam nadzieję, że krokodyle też znajdą na to czas i chęci.
Krzysiu- miło, że doceniasz mój pomysł, byłoby jeszcze milej, gdybym wiedziała, co to znaczy "kontrolowana wycieczka" ;)
| 23:09 czwartek, 28 marca 2013 | linkuj Soczyste porównanie koloru nieba do brudnej szmaty wyraźnie mówi, że masz dość zimna i bezsłońca. Pomysł na kontrolowaną wycieczkę świetny! Sam bym tego nie wymyślił.
| 06:49 poniedziałek, 25 marca 2013 | linkuj Nie wiem, co to znaczy "domek szwajcarski"- czy ta nazwa odnosi się do stylu, czy do przeznaczenia. Dworek ze Skrzydlowa jest wybudowany w stylu angielskim, żeby było zabawniej przez francuskiego architekta.
romulus83
| 20:42 niedziela, 24 marca 2013 | linkuj Czy to nie aby domek szwajcarski? Podobny znajduje się w Zaniemyślu, na Wyspie Edwarda. Został wzniesiony przez Edwarda hrabię Raczyńskiego.
angelino
| 19:52 niedziela, 24 marca 2013 | linkuj Czad jak mówią kominiarze, nie odpuszczę, muszę tam być!!!
markon
| 19:11 niedziela, 24 marca 2013 | linkuj Nie nadazam ze zwiedzaniem miejsc, o ktorych przeczytalem na Twoim blogu. Ale prosze o wiecej! :c)
| 19:04 niedziela, 24 marca 2013 | linkuj Przeuroczy przykład architektury drewnianej :-)

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa kalne