Na "Żelaznym szlaku" z Towarzystwem Jurajskim

Niedziela, 11 listopada 2012 | dodano: 12.11.2012

Wycieczki Towarzystwa Jurajskiego mają to do siebie,że zawsze są niebanalne i zawsze można dowiedzieć się czegoś ciekawego.

Tym razem Jurasicprog poprowadził nas po dolinach Warty i Przemszy, po drodze przedstawiając historię hutnictwa i kopalnictwa rud żelaza, które od wieków rozwijało się na tych ziemiach. Nie zabrakło też informacji z dziedziny geologii.

Największą atrakcją (przynajmniej dla mnie) była osiemnastowieczna wieża gichtowa w Porębie.
Jeździłam w tej okolicy nie raz, jednak nawet nie wiedziałam o istnieniu tak ciekawego obiektu.

Zwiedziliśmy wieżę

od podziemi

do góry, oprowadzani przez fachowego przewodnika.

Ekspozycja żelaznych wyrobów z Poręby.

Do pieca niejednokrotnie trafiały amonity, a także stalaktyty.

Na naszym szlaku znalazł się również zamek w Siewierzu.

Tutaj wraz z Grześkiem i Jackiem postanowiliśmy odłączyć się od grupy i ruszyć wprost do Częstochowy.

| 18:39 piątek, 16 listopada 2012 | linkuj Zamek w Siewierzu rzeczywiście wart zwiedzania.
Markon - szkoda, że nie wstałeś. Do miłego zobaczenia :)
markon
| 18:47 środa, 14 listopada 2012 | linkuj Nawet budzik nastawiłem, żeby się wybrać z Wami. Tym razem nie wyszło. Do następnego razu :cP
| 09:54 wtorek, 13 listopada 2012 | linkuj oooo, zamek w Siewierzu, nie tak dawno zwiedzany przez ekipę BS :) miło go zobaczyć poraz kolejny.

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa piewa