Z KKTA na górę Grojec

Sobota, 25 sierpnia 2012 | dodano: 26.08.2012

Wystartowaliśmy z w Blachowni w kilka osób, dopiero po drodze dołączały do nas kolejne grupki. Część rowerzystów zrezygnowała z wyjazdu z powodu porannego deszczu. Niech żałują, wycieczka była super i pogoda również.

Po drodze spotykamy znajome - to lama BeSia i jej towarzyszka, koza.

Kolejny przystanek- pałac w Czarnym Lesie. Byłam tu niedawno, lecz tym razem dojeżdżaliśmy w znacznej części inną, ciekawą dla mnie trasą.

W pałacowym parku jest co podziwiać. Tym razem robię zdjęcia dwóm posągom. Dziewczyna z dzbanem.

Anioł i dziewczyna.

Krzysiek opowiada legendy związane z Górą Grojec.

Jedna z tych legend dotyczy kościoła w Lubszy. Kościół ten miał być wybudowany na górze Grojec. Budowniczowie napotkali jednak niezwykły opór. Cały materiał budowlany, który wciągali na górę, na drugi dzień znajdował się znów na dole. Doszli więc do wniosku, że to Pan Bóg sprzeciwia się stawianiu kościoła w miejscu, w którym uprzednio odbywały się kulty pogańskie.

Góra Grojec. To tutaj według legendy zamek zapadł się pod ziemię. Stało się to podobno w wyniku klątwy rzuconej przez matkę na nieposłuszną córkę, która zamiast wyjść za mąż zgodnie z wolą rodziców, potajemnie spotykała się z przystojnym koniuszym.
Są też inne legendy, wszystkie mroczne. Jest też mroczna karta sprzed II Wojny Światowej - odbywały się tutaj wiece Hitlerjugend.

W rezerwacie na Górze Grojec jest wiele starych drzew. Drzewa- pomniki przyrody będziemy też spotykać w drodze powrotnej.

Dziwnie skręcony pień sosny.

Wielka, spróchniała wierzba, z ławeczką w środku.

Dwustuletni klon jawor.

A to było niezamierzone - zabawny wynik potknięcia się na równej drodze.

| 09:26 sobota, 1 września 2012 | linkuj angelino- Jaka miła wiadomość! Mam nadzieję, że wspólnie obmyślimy jakieś ciekawe trasy
zielonamilo- rzeczywiście tereny na rower mamy świetne, warto tu przyjechać :)
angelino
| 09:20 sobota, 1 września 2012 | linkuj To ja się tam wybiorę, może w październiku. Pozdrawiam!
zielonamila
| 15:58 wtorek, 28 sierpnia 2012 | linkuj Piękna relacja, lubię przemierzać takie letnie tereny. Pozdrawiam
| 19:46 poniedziałek, 27 sierpnia 2012 | linkuj Tymoteuszko- miło było Cię poznać.
handbikerko- nie jestem taką twardzielką jak Ty, ale wiem o czym piszesz, tak to właśnie bywa :)
kopereaktywacjo - tu nie ma co podziwiać, ja po prostu lubię jechać na cały dzień na wycieczkę.
Krzyśku - szykuje się ciekawa wycieczka z KKTA w okolice Tarnowskich Gór, może tym razem Ci się uda przyłączyć ?
alexandro- o tym podziemnym przejściu Krzysiek też wspominał, opowiadał sporo o historii tych terenów, która rzeczywiście jest bardzo ciekawa, ja jednak piszę dość skrótowo.
alexandra
| 16:48 poniedziałek, 27 sierpnia 2012 | linkuj O wspomnianej przez Ciebie legendzie z lubszeckim kościołem nie słyszałam. Ale podobno jest prawdziwe podziemne przejście do niego właśnie z Góry Grojec.

Dla przeciwwagi Hitlerjugend - walczyła tam we wrześniu ''39 Krakowska Brygada Kawalerii ;)

Bardzo miła wycieczka.
Krzysiek1974
| 10:02 poniedziałek, 27 sierpnia 2012 | linkuj Zazdroszczę, bo zastanawiałem się czy nie jechać. Już nawet chciałem do Krzyśka dzwonić i dogadać się z nim, bo chciałem do Herbów dojechać pociągiem, a później z Wami.
koperka
| 21:36 niedziela, 26 sierpnia 2012 | linkuj Twoje dystanse mnie zawstydzają :) Podziwiam!
| 13:56 niedziela, 26 sierpnia 2012 | linkuj Dzięki, że przyjechałaś, aby się spotkać ze mną :)
Będę tu dopiero za tydzień i troszkę, więc sobie poczytam.
Pozdrawienia z Tomaszowa.

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa oduma