Szukając żywca

Poniedziałek, 9 kwietnia 2012 | dodano: 10.04.2012

Nie, nie, nie. Nie tego żywca.
Ani tego, ani tamtego.
Nie mam na myśli napoju, nie mam na myśli miasta, nie chodzi mi o zwierzę...
Tym razem udałam się ze znajomymi na pieszą wycieczkę w okolice Ostrężnika i Czatachowy. Wszędzie dużo przylaszczek i zawilców, jednak większość z nich wciąż ma stulone płatki.

Pilnie patrzę pod nogi. To fiołki.

Złoć żółta.

To miodunka, o ile się nie mylę.

Idziemy dalej.
Drzewa gołe, gdzieniegdzie tylko maleńkie listki lub bazie, ale słońce sprawia, że jest pięknie.

Na górze Bukowie żółcą się drobne roślinki. Berberys wąskolistny.

Przechodzimy koło pustelni w Czatachowie. Ciekawy napis na krzyżu.

Idziemy na przełaj, wśród skał. W takich miejscach jest szansa, że znajdę to, czego szukam.

To kokorycz pełna. Ciekawa, o nietypowej urodzie.

Czasem listki wydają się ładniejsze od kwiatów.

No i jest. Żywiec dziewięciolistny.
Przed tygodniem spotkałam te rośliny w Górach Sokolich i długo nie mogłam znaleźć nazwy. Przeszukałam internet, książki, rozpytywałam się wśród znajomych i nic. Wreszcie wpadłam na pomysł, żeby zadać pytanie na Jurajskim Forum Dyskusyjnym i to był strzał w dziesiątkę. Odpowiedź miałam w kilka minut. Naprawdę świetna strona, warta polecenia.

Kategoria zamiast roweru

| 18:06 piątek, 20 kwietnia 2012 | linkuj Benasku - Dzięki za te poszukiwania, choć tym razem nie były skuteczne, jednak zazwyczaj jesteś dla mnie skarbnicą wiedzy wszelakiej :)
benasek
| 17:51 czwartek, 19 kwietnia 2012 | linkuj Dzięki Tobie wiem, jak ta roślinka się nazywa... Tak na marginesie, co ja się tej nazwy naszukałem...
| 05:33 piątek, 13 kwietnia 2012 | linkuj W górach są pewnie krokusy. Jeszcze nie widziałam jak kwitną w naturalnych warunkach. Może kiedyś...
No wiem, wiem - nie o krokusy chodzi tylko o te karkołomne zjazdy :)
Pozdrawiam.
Autochton
| 21:25 środa, 11 kwietnia 2012 | linkuj Wiosna przyszła, sporo tego już wyrosło całkiem, cieszyć się trzeba! Jednakże śnieg z gór mógłby sobie już zniknąć :) Pozdrawiam!
| 20:29 środa, 11 kwietnia 2012 | linkuj Udane i piękne łowy roślinne :)
| 13:39 środa, 11 kwietnia 2012 | linkuj Anwi, już znalazłam. Zaskoczona jestem tym, że mają stronę www ;)
zielonamila
| 13:14 środa, 11 kwietnia 2012 | linkuj Fantastyczne są te kwiaty. Pozdrawiam
| 05:58 środa, 11 kwietnia 2012 | linkuj Tymoteuszko- w internecie znajdziesz sporo informacji na temat tej pustelni. Nie podaję linków, sama lepiej wybierzesz to, co Ciebie interesuje, wystarczy wpisać w Google: pustelnia+Czatachowa.
| 20:07 wtorek, 10 kwietnia 2012 | linkuj Myslałam, że szukacie góry o nazwie żywiec, a tu proszę, niespodzianka.
A jaka miła.
Napatrzeć się nie mogę na te kwaity.
A napis na krzyżu jest na dole podpisany: fragment Mt. 7,14 :)
Czy w tej pustelni ktoś mieszka? Może ktoś ją się opiekuje?
Koniecznie muszę tam zajechać.
| 19:36 wtorek, 10 kwietnia 2012 | linkuj Naliczyłem osiem wiosennych, jurajskich kwiatków. Bogato.

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa orobs