Koza na patyku

Niedziela, 14 sierpnia 2011 | dodano: 15.08.2011

stała się już znakiem rozpoznawczym Żyrowej, a przecież nie brak tu pięknych zabytków,

jak choćby pałac Gaszynów

i atrakcyjnych szlaków turystycznych, jak ten, wiodący na Górę Świętej Anny.

My skierowaliśmy się na ścieżkę dydaktyczną prowadzącą przez rezerwat "Lesisko".

Wkrótce dotarliśmy do spalonych stodół.

Za nimi urokliwy, opuszczony ogród.

Nieco dalej lessowe wąwozy, którymi poprzecinane jest zbocze góry Chełm.

Przy ścieżkach wiele starych buków, niektóre zwalone, zagradzają drogę.

W drodze powrotnej zahaczyliśmy o stary kamieniołom w Ligocie z piecem ozdobionym ciekawą płaskorzeźbą przedstawiającą Ikara.

| 19:53 poniedziałek, 22 sierpnia 2011 | linkuj Jak zwykle jest na co popatrzeć :)
Bardzo, bardzo podoba mi się brama wjazdowa :)
| 18:08 środa, 17 sierpnia 2011 | linkuj Angelino - na pewno warto. Sama Góra Świętej Anny jest bardzo ciekawa. Nie robiłam tam zdjęć, ponieważ byłam już kilka razy.
Kajmanie - Pałac ciekawy lecz niedostępny dla turystów. Jest też interesujący kościół św. Mikołaja z obrazami Sebastianiego i osiemnastowieczną figurą Chrystusa. W centrum wsi znajduje się dwustuletnia studnia-kapliczka tzw "Studzionka".
angelino
| 17:35 wtorek, 16 sierpnia 2011 | linkuj No to muszę się wybrać w te okolice, bardzo mi się spodobały.
| 07:04 wtorek, 16 sierpnia 2011 | linkuj Piękny pałac:)
Fajnie, że znów jesteście na trasie:)

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa dykow