Wszystkie drogi prowadzą na Górę Zborów

Niedziela, 8 maja 2011 | dodano: 08.05.2011

Pociągiem dojechałam do Zawiercia. Niby to blisko, ale wolałam więcej czasu przeznaczyć na włóczęgę w okolicach Skał Rzędkowickich, Podlesickich, Kroczyckich. Z Zawiercia wyprowadził mnie szlak rowerowy w stronę Pomrożyc.

W Pomrożycach za stawem skręciłam w bardzo przyjemny, żółty szlak.

We Włodowicach zatrzymałam się chwilę przy ruinach pałacu.

W Rzędkowicach skręciłam w polną drogę.

Towarzyszył mi widok na pasmo Skał Rzędkowickich.

Wjechałam w całkiem nieznane mi ścieżki.

Jednak wkrótce wyjechałam w centralnym miejscu - pod Górą Zborów.

W drodze na górę łąka pełna kwiatów.

Skałki na Górze Zborów. Może powinnam powiedzieć "na górze zbirów". Napadli, obłupili, kazali zapłacić 5 zł za bilet wstępu. Co to - dyskoteka, cyrk? Nie podoba mi się.

Widok ze schroniska skalnego.

Widok ze szczytu.

Jak tu się złościć w tak pięknych okolicznościach przyrody? Ładnie tu. Czysto. Kosze dyskretnie porozstawiane. Może coś dobrego z tych biletów wyniknie. Zobaczymy.

Amatorzy wspinaczki.

Dalej pojechałam szlakiem zielonym, który, niestety, gdzieś mi się zgubił. Za to złapałam motyla :)

Z leśnych dróżek wyjechałam w pobliżu Kostkowic, gdzie zauroczyły mnie kwitnące kaczeńce. Powrót przez Niegowę, Janów, Żuraw, Małusy.
Trzeba będzie ten pomysł powtórzyć z lepszą mapą i z Krzyśkiem. Pięknych ścieżek jest tam jeszcze sporo.

Radzio1234
| 22:42 środa, 1 czerwca 2011 | linkuj Bardzo piękna fotorelacja! Co do kasowania 5zł za wejście również uważam, że to nieporozumienie. Do tego roku Góra Zborów była bezpłatna, jednak wystarczyło, że ustawili pełno drewnianych barierek, koszy itp. podpisali się jako miłośnicy i mają już pretekst do inkasowania pieniędzy. Ponadto całkowicie przerobiono Jaskinie Głęboką co, według mnie, nie jest dowodem miłości do natury, lecz dowodem chęci zysku. Zamurowano bardzo ładne przejście pod skałami u podnóża Góry Zborów i wykopano z drugiej strony inne wejście prowadzące do Jaskini. Miejmy jednak nadzieję, że chęć zysku nie doprowadzi do większych modyfikacji i Jura będzie Jurą.

Pozdrawiam :)
| 07:38 wtorek, 10 maja 2011 | linkuj Coś mi się wydaje, że ten głupi zwyczaj przyszedł z Czech. Najpierw wprowadzili opłatę za przejście Złota Uliczką. Teraz kasują nawet za wejście do niektórych kościołów:)
| 05:56 wtorek, 10 maja 2011 | linkuj Abovo - czasem warto zacząć wycieczkę pociągiem. Wtedy już na wstępie masz atrakcyjną, bo jeszcze nie przejechaną trasę. Bilet do Zawiercia razem z rowerem kosztuje około 11zł.
Kajmanie - nie wiem, do czego to prowadzi. Uważam, że parki krajobrazowe, rezerwaty to nasze wspólne, narodowe dobro, i to, że jakaś gmina, czy jak tu: Towarzystwo Miłośników Ziemi Zawierciańskiej robi na tym kasę, to jest co najmniej zastanawiające. 5zł, biorąc pod uwagę ilość turystów to jest bardzo dużo. Może tak my założymy jakieś towarzystwo do zbierania kasy?
Niradharo - nie ma co tęsknić. Przyjeżdżajcie, spotkajmy się pod umówioną skałką.
Alistar - uczciwie mówią, to motyl mnie znalazł, nie ja jego. Nadleciał, gdy chciałam zrobić zdjęcie kwiatków.
Krzara - no, to jesteśmy umówieni.
| 18:49 poniedziałek, 9 maja 2011 | linkuj A ja na to jak na lato.

Krzysiek
| 13:40 poniedziałek, 9 maja 2011 | linkuj Ładnie tego motylka złapałaś :) Wczoraj też takiego widziałam - kiedy usiadł na polnej drodze, był prawie nie do zauważenia.
Wieki nie widziałam kaczeńców!
Jak zwykle czytam z przyjemnością :)
| 05:07 poniedziałek, 9 maja 2011 | linkuj Przepiękna relacja! Zatęskniłam za Jurą :)
| 21:31 niedziela, 8 maja 2011 | linkuj Za wejście na wieżę zamku w Chudowie chcieli trzy zeta od łba. Gdzie oni się tego nauczyli:(
Abovo
| 21:14 niedziela, 8 maja 2011 | linkuj Przepiękna łąka - dawno nie widziałam tych malutkich, dzikich bratków - taki powrót do dzieciństwa. Mieszkałam kiedyś w domku a przed nim łąka pełna kwiatów, taka jak na Twoim zdjęciu:-) A... kaczeńce - WOW! Piękne! Miło to znów zobaczyć, tylko szkoda że nie na żywo! Muszę zacząć jeździć dalej w poszukiwaniu takich widoków. Pozdrawiam:-)

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa lkazd