Lipa w Młoszowej

Sobota, 4 września 2010 | dodano: 04.09.2010

Potężna lipa rośnie przed pałacem w Młoszowej.

Gdy się spojrzy z drugiej strony nie wygląda już tak potężnie.
Jednak z pewnością jest bardzo interesująca.

No, ale od początku. Wybrałam się do Trzebini pociągiem. Przyjechałam około siódmej rano. Zimno. Bardzo zimno. Z tego, co wyczytałam w internecie pałac w Młoszowej otwierają o dziewiątej. Żeby wypełnić czas i trochę się rozgrzać pojechałam do rezerwatu Ostra Góra. Ostre podjazdy rzeczywiście mnie rozgrzały, natomiast wielkie kałuże na końcu zjazdów wcale nie.
Na zdjęciu charakterystyczny buk z rezerwatu Ostra Góra.

To już Młoszowa.Potężna baszta w murze otaczającym rozległy teren pałacowego parku.

Lwy strzegą mostu prowadzącego przez fosę.
Pałac robi wrażenie.

Może jest to trochę wrażenie dekoracji teatralnej, ale jednak ma swój urok.

Pałac wybudował w XIX wieku niejaki Florkiewicz, adwokat z Kęt. Aby dorobić sobie nobliwą historię rodu, kazał pobudować sztuczne "ruinki", pamiątkowe monumenty, rzeźby itp.

W parku.

Kamienny stół i ława pod pięknymi bukami.

I jeszcze jedno ujęcie.
Wracałam oczywiście rowerem. W Olkuszu rozkopany rynek i okoliczne uliczki. Wkrótce trzeba będzie wybrać się i zobaczyć co tam zdziałają. Rynek może być naprawdę piękny.

| 05:18 wtorek, 7 września 2010 | linkuj Dopisałam sobie to miejsce do listy planowanych do odwiedzenia :)

Zbieram się dopiero po paskudnej grypie, objawiającej się głównie koszmarnym bólem głowy, uniemożliwiającym nawet czytanie blogów. Z całą pewnością jednak przeczytam wszystkie zaległe wpisy. Nie mogłabym sobie odpuścić tak ciekawej lektury i inspirujących fotek.

Serdecznie pozdrawiam :)

Anwi | 05:44 niedziela, 5 września 2010 | linkuj W pobliżu jest też ciekawy kurhan pogrzebowy. Nie wspominałam o nim we wpisie, ale skoro chciałbyś tam jechać, to na pewno wart obejrzenia.
| 22:05 sobota, 4 września 2010 | linkuj Świetne miejsce na wycieczkę. Nie widziałem, że coś takiego istnieje i to niezbyt daleko. Muszę się tam wybrać:)
| 20:00 sobota, 4 września 2010 | linkuj Jak kiedyś się tam wybiorę to wezmę Cię jako przewodniczkę.

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa empot