Nowa szutrówka na obrzeżach Gór Sokolich

Sobota, 26 sierpnia 2017 | dodano: 27.08.2017

Słyszałam o tym, ze coś takiego budują. Wybrałam się sprawdzić jak ta droga przebiega.
Pojechałam czarnym szlakiem rowerowym i wkrótce szutrówka pojawiła się w poprzek niego, na skrzyżowaniu ze szlakami turystycznymi: żółtym i zielonym.

Nowa szutrówka w Sokolich

W prawą stronę szuter jest położony gdzieś do wysokości szlaku czerwonego pieszego, leżące stosy żwiru wskazują, że będzie poprowadzony dalej. Pojechałam w lewo. Po niewielu metrach napotkałam wyłożone szutrem skrzyżowanie wskazujące na to, że poprzeczna ścieżka zapewne również zostanie utwardzona. Na razie szuter jest położony do miejsca w którym zielony szlak skręca w prawo. Pojechałam więc dalej zielonym do Zrębic.

Kapliczka św. Idziego w Zrębicach

W Zrębicach siadłam i zastanowiłam się co dalej. Wyruszyłam dość późno z powodu deszczu, zbyt późno jak na dalszą wycieczkę ale za wcześnie żeby już wracać do domu. Skierowałam się więc na Turów, Bukowno, Zagórze, Małusy, Mstów.

Kapliczka w Bukownie
Kapliczka w Bukownie © anwi

Kolejna kapliczka w Bukownie
Kolejna kapliczka w Bukownie © anwi

Dróżka przy Balikowej Skale
W Mstowie przerwa i brzegiem Warty wróciłam do domu. Tutaj kolejna nowość (przynajmniej dla mnie)

Kładka na ścieżce
Fragment ścieżki okrążającej mocno zapiaszczone miejsce został wyłożony jakąś włókniną i wysypany szutrem a dodatkowo ustawiono dwa takie oto pomosty. Czy to nie przesada?

| 14:18 środa, 30 sierpnia 2017 | linkuj Ja się cieszę, że jest więcej dróg szutrowych w lesie. Przyjemniej na nich się jeździ niż po piaskowych drogach. U mnie lada chwila ma ruszyć budowa nowej drogi od Spały do Teofilowa, za rok od Teofilowa do Inowłodza. Uwaga, będzie ona utwardzona kruszonym granitem, ciekawe jak to będzie wygladało, jak bedzie się po niej jechało? Jak tylko będzie otwarcie tego pierwszego odcinka, jadę na rekonesans :)
| 10:24 wtorek, 29 sierpnia 2017 | linkuj Dziś napotkałam nowy fragment drogi przygotowywanej do utwardzenia. Przypuszczam, że będzie to sieć szutrówek przygotowywana pod kątem zabezpieczeń przeciwpożarowych. Zobaczymy.
amiga
| 10:13 poniedziałek, 28 sierpnia 2017 | linkuj Część tych miejsc poznaję, nie wszystkie oczywiście. Szutrówki przydają się na jurze, ostatnio w kilku miejscach przepychaliśmy rowery przez piach, mieliśmy sobie skrócić trasę, a czasowo.... straciliśmy cóż... Widzę, że od kilku lat szlaki jurajskie się mocno zmieniają
| 20:00 niedziela, 27 sierpnia 2017 | linkuj W pobliżu tej skały rzeczywiście jest jaskinia :)
Co do tych szutrówek - mnie one cieszą, bardziej ambitni "terenowcy" będą narzekać, że jazda nudna.
nahtah
| 19:48 niedziela, 27 sierpnia 2017 | linkuj Nowe ścieżki rowerowe zawsze cieszą, oby jak najwięcej budowano.;)
Skała z przytulonym lasem wygląda jakby skrywała jaskinię.;)))

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa miona