Diabelski Kamień

Niedziela, 16 lipca 2017 | dodano: 17.07.2017

Diabelski Kamień

Wiedziałam, że jest Diabelski Kamień koło Olszyny. Tm razem zobaczyłam kolejny, koło Sierakowa. Zaprowadził mnie tam Grzesiek. Jechaliśmy przez Blachownię, Cisie, Jezioro, Wędzinę, Sieraków, Przywary, Ciasną, Kochanowice. W Kochcicach wsiedliśmy w pociąg (ten za 3zł) i wróciliśmy do Czewki.

Droga furmańska
Droga furmańska © anwi

Niebieski Krzyż
Niebieski Krzyż - jest zaznaczany na mapach bo bardzo ułatwia orientację w okolicznych lasach.

Krzyż przy Drodze Furmańskiej
Wcześniej mijaliśmy inny krzyż, mniejszy. Został on postawiony dla upamiętnienia śmierci pracownika kolei wąskotorowej.

Kapliczka w lesie
Wiele było kapliczek i krzyży po drodze. Każda z nich ma jakąś swoja historię.
Tę postawili okoliczni mieszkańcy aby podziękować za ocalenie życia i dobytku podczas pożaru w 1982 roku.

Kapliczka św. Huberta
Kapliczki św. Huberta są zwykle wyjątkowo bogate i ładnie zaprojektowane z użyciem naturalnych materiałów. Widać, że myśliwi nie muszą liczyć się z kosztami. Ten olbrzymi głaz z płaskorzeźbą postawili w Wędzinie myśliwi z Koła Łowieckiego "Bażant".

Pałac w Wędzinie
W pałacu w Wędzinie nie widać większych zmian. Może koszta przerosną właściciela?

Bunkier w Przywarach
A to wielki bunkier w Przywarach. Za czasów PRL-u był tu teren jednostki wojskowej. Obecnie w bunkrze mieści się strzelnica niepublicznego ośrodka szkoleniowego Camp Raptor.

Kościół w Ciasnej
Przystanęliśmy jeszcze przy kościele w Ciasnej.

Pałac w Kochcicach
W parku w Kochcicach zjedliśmy kanapki

Gąsienniczka
w towarzystwie takiej oto pięknotki.

Kamionka
Na koniec rzut oka na staw - kamionka "Cegielnia" w Kochcicach.