Banał od tyłu

Niedziela, 17 sierpnia 2014 | dodano: 18.08.2014

Zamek w Ogrodzieńcu
Zamek w Ogrodzieńcu to banalny temat, nie raz tu byłam. Jednak zawsze krótki postój, kilka fotek i dalej w drogę. Do zwiedzania nie zachęca tłum ludzi i coraz głośniej krzycząca kiczowata komercja. Jednak postanowiłam ominąć cały ten jarmark i przyjrzeć się zamkowi od tyłu. Krzysiek mi przyklasnął, bo chciał tutaj zlokalizować kolejne bunkry, no i tak ruszyliśmy we dwójkę pociągiem do Zawiercia, żeby wspólnie odbyć niewielki dystans z wielce przyjemnym zwiedzaniem.
Zamek widziany od tyłu
Za zamkiem już było spokojnie i cicho. Taką Jurę pamiętam od dziecka i taką kocham - chwaściory, krzaczory i spośród nich wyłaniające się białe skały i ruiny.
Otwór strzelniczy
Na zamek można też spojrzeć przez otwór strzelniczy.
Skały przy zamku
Skały wokół zamku są piękne.
Skałki na tle pochmurnego nieba
Niebo coraz to się zmieniało, to strasząc burzowymi chmurami, to znów ciesząc oczy białymi obłoczkami na szafirowym tle.
Dwie Siostry
To Dwie Siostry : Sfinks i Lalka.
Przejście między skałami
Nieco dalej za zamkiem kolejne skały - Cimy.
Wspinaczka na Gołębniku
Jeszcze kawałek czerwonym szlakiem i oto Gołębnik.
Pokręciliśmy się trochę po okolicy. Wróciłam pełna wrażeń i  z zamiarem powtórzenia tego pomysłu z pewnymi modyfikacjami i może w innej porze roku.

salamandra
| 23:12 sobota, 27 września 2014 | linkuj Te wapienne ostańce są super. Dla mnie, to kwintesencja Jury.
| 06:08 piątek, 22 sierpnia 2014 | linkuj No to jadziem, mnie długo namawiać nie trzeba.
| 20:53 czwartek, 21 sierpnia 2014 | linkuj Mam pomysł na kolejną wycieczkę. Jeszcze raz do skałek na tyłach tego banału. Dotrzeć do pozostałych.
| 20:41 wtorek, 19 sierpnia 2014 | linkuj Krzysiek1974 - najlepiej sam pozdrów Ogrodzieniec, skoro tam dawno nie byłeś, warto zobaczyć, jak wiele się pozmieniało.
Andjas - miłośniczką bunkrów nie jestem, ale relację z Twojej wyprawy z wielką przyjemnością przejrzałam.
Marusia - rzeczywiście, z tym zamkiem trafna uwaga :)
marusia
| 17:23 wtorek, 19 sierpnia 2014 | linkuj Właściwie to jest oczywiste. Zamek można przecież zobaczyć przez dziurkę od klucza ;] Niezwykłe kształty mają te jurajskie skałki. Moje pierwsze rowerowe długodystansowe wycieczki robiłem właśnie na Jurę tylko po to by zobaczyć skałki :]
andjas
| 11:24 wtorek, 19 sierpnia 2014 | linkuj Jak zawsze fajne zdjęcia. Byłem tam wielokrotnie ale nigdy na rowerze. Muszę się wybrać.
Dla miłośników bunkrów - wielka ich ilość nad Bugiem, kilka sfotografowałem i opisałem podczas odbytej w lipcu wędrówki na Podlasie.
Krzysiek1974
| 06:45 wtorek, 19 sierpnia 2014 | linkuj O, widzę, że byliście w moich rodzinnych stronach ;-)
Ileż razy ja tu byłem? Choć od kilku dobrych lat mnie tam nie było.
Trzeba było pozdrowić ode mnie Zawiercie i Ogrodzieniec ;-)

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa yizob